Politie inzet bij inbraakalarm

Politie inzet bij inbraakalarm

3 jan - De diverse politieregio’s in ons land zijn de vele valse inbraakmeldingen zat. Vanaf 1 januari zal de politie daarom alleen nog met prioriteit uitrukken als het gaat om een zogenoemde geverifieerde inbraakmelding.

Het besluit is niet nieuw. Al in 2008 is in een convenant tussen de politie en het Verbond van Beveiligingsorganisaties vastgelegd dat de politie alleen nog met prioriteit uitrukt bij een geverifieerde inbraakmelding.

Bij een geverifieerde inbraakmelding wil de politie eerst vaststellen of het om een serieuze melding gaat, zodat ze niet voor niks uitrukt en de pakkans kan worden vergroot. De melding moet dus worden geverifieerd. Dat kan op verschillende manieren: door menselijke waarneming (bijvoorbeeld via de buren) of door meer techniek, zoals camera’s en geluid (microfoons). Ook kan een particuliere alarmcentrale een verificatie doen op basis van meerdere alarmzones binnen het alarmsysteem die binnen vijf minuten geactiveerd worden.



Google Maps
Contact
  • Meerndijk 11, 3454 HM
  • De Meern
  • Tel: (030) 669 12 50
  • Fax: (030) 669 12 59
  • E-mail: info@sobh.nl
Disclaimer • Copyright OVM SOM
SOBH | Meerndijk 11 | 3454 HM De Meern | Postbus: 104 | 3454 ZJ De Meern | Tel.: (030) 669 12 50
Fax: (030) 669 12 59 | E-mail: info@sobh.nl